Amelia Earthart |
Foi en 1935 cando comezou a planificar a súa viaxe arredor do mundo. De habelo logrado non só habería conseguido ser a primeira muller en facelo, senón que tamén habería sido a primeira persoa en usar unha ruta distinta á habitual neste tipo de travesías. E é que nos vós arredor do mundo que se habían desenrolado ata a data, as estapas eran curtas e realízabanse a través dos ceos do hemisferio norte. Earthart quería intentar circunvoar o globo seguindo a liña do ecuador. Según ela mesma, era o vó máis importante que lle quedaba por realizar.
Acompañouna na súa viaxe Frederick Noonan, que estaba acostumado a sobrevoar o Océano Pacífico. Tamén foron outros dous tripulantes coma técnicos. Pero a viaxe fracasou... Cerca de Pearl Harbor perderon o control do aeroplano. Un dos tripulantes atribuíu a responsabilidade do accidente a Amelia.
Isto senón que desmotivar a Earthart só a animou máis co seu proxecto e decidiu cambiar o curso da viaxe ao este, ademais de que nesta ocasión só irían ela e Noonan. O avión escollido para o seu segundo intento foi un bimotor Lockheed Electra.
Partiron o 21 de maio de 1937 dende Os Ánxeles ata Florida. Pero no segundo terzo da viaxe, Amelia enfermou de disentería, un transtorno inflamatorío do intestino. Sen embargo, só uns días despois reanudou a travesía. Seguido disto, mantivo constante comunicación co gardacosta estadounidense Itasca. Ás 19.30 avisou de que o combustible estábase rematando, despois de 44 minutos chegoulle ao gardacosta a última mensaxe indicando a súa posición. Ás 21.30 empezou a asumirse que o avió caera ao mar nalgún punto da Isla Howland e comezouse unha busca contrarreloxo.
Non había rastro nin do avión nin de Earthart e Noonan. A súa busca constou de máis de 3000 persoas, 10 barcos e 65 avións, pero case tres semanas despois abandoouse a búsqueda, xa que as esperanzas de encontralos vivos eran nulas. O 5 de enero de 1939 Amelia Earthart foi declarada oficialmente morta no Tribunal Superior de Os Ánxeles, California.
Irene Craigmile Boltom |
O único que é seguro a día de hoxe é que todo o que hai son abundantes especulacións sobre o que puido pasar, xa que non se atopou indicio algún dos restos do avión. Desapareceu como engulido pola nada sen deixar o menor rastro. Este suceso é un dos máis grandes misterios da historia da aviación aínda sen resolver.